Симпозијум у Словенији

УЧЕЊЕ ЗА УМЕЋЕ ЖИВЉЕЊА
 Ово је назив  Међународног симпозијума  који је реализован  15. 2  и 16. 2. 2019. У  ОШ „ Франц Прешерн“ Чрншевци  у Словенији.
На овом симпозијуму учествовале су многе школе из неколико  земаља: Словеније, Хрватске, Србије ,Црне Горе, Холандије, Данске, Шпаније и Велике Британије. Било је укупно 290 учесника.  Неки су само пасивно учествовали,  неки  су излагали своје радове који су настали на примерима из праксе, а неки радове  засноване на теоријском приказу рада у школи. Нашу школу су представљала три члана:  Велимир Миленковић, наставник физичке културе, Јелена Марковић, наставница историје и  Аница Трнинић, библиотекарка .
Симпозијум је отворен  културним програмом  који су  припремили наставници  школе домаћина.
После уводног дела који је трајао један школски час и у коме је доминирала  рецитација, музика и плес, почео је пленарни део у коме су била три изузетно квалитетна и поучна предавања .
Прво предавање Аленке Ребуле, песникиње, предавача и есеисте из Италије, је посвећено учитељима и њиховој живој речи.  Она је нагласила да, иако живимо у времену у коме је проток  информација  брз, доступан  у сваком тренутку и на сваком месту, да  се све  више залажемо за  учење преко интернета, ипак је жива реч учитеља незамењива. Поред садржаја који учитељ излаже и који је  јако важан, важна је  и дикција, интонација и невербална комуникација  којом учитељ тај садржај презентује ученицима.  Истакла је да је неопходно да учитељ буде забаван, занимљив, правичан  и омиљен и спреман да целога живота учи.
 Предавање мотивационе говорнице Саше Еинзајдлер се базирало на мотивационом развоју као кључу успеха сваког појединца било којег занимања.  Она је истакла да сваки човек има дар за нешто, али је важно да свако открије свој дара и да ради на њему. Тада је успех известан.
Предавање Катарине Хабе, доцента опште психологије на Музичкој академији било је чаробно, фантастично, непоновљиво. Она је говорила о вези музике и покрета још од пренаталног доба, о значају музике за учење, о значају музике за релацију онога ко шаље информацију и онога ко је прима. У једном тренутку сви присутни у сали су за њом  певали вокале и правили усклађене покрете.  Тако је на практичном примеру показала везу музике и покрета који  су  јако важни, не само за опуштање, већ и за учење.
Након пленарног дела  уследиле су радионице и предавања по сесијама. Наш тим је био на неколико предавања која говоре о  учесталој појави стреса у школи код ученика и наставника. На тим предавањима   говорило се  и о начинима како ублажити стрес  и  како изаћи што безболније из стресне ситуације и за ученике и за наставнике. Присуствовали смо и  предавању о изради хербаријума помоћу позоришне представе и драматизације књиге „Чаробница Ленка“.
Активно смо учествовали у радионици цртања на керамици.
На симпозијуму,  у име наше школу  ја као  школски библиотекар   сам  излагала рад под називом „ Значај школске библиотеке у умећу живљења“  У овом раду сам представила радове  које сам сама осмислила и реализовала, а и оне које сам  радила са  колегам из школе који предају различите предмете. Мој рад  је заснован на примерима из праксе. 
 Истакла  сам да је  школска библиотека централно место културниох збивања у школи, ту се реализују књижевни сусрети, трибине предавања, организација школских приредби. Ученици у библиотеци  раде тематске паное, реферате, учествују у дискусијама  о прочитаним књигама , пишу препоруке о прочитаним књигама, а често и домаће  задатке. Ту се организују радионице из различитих области. Једна од њих је еколошка радионица ОПИПЉИВИ И НЕОПИПЉИВИ БИОДИВЕРЗИТЕТ  реализована у оквиру дана европске баштине  и културног наслеђа. Циљ ове радионице је  да се укаже на узајамну повезаност духовног развоја и окружења као инспирације за стварање уметничког дела.
 
Друга радионица која је организована у школској  библиотеци, а реализована у природи је ДЕНДРОТЕРАПИЈА.
 Циљ ове радионице је да покажемо деци да у свим културама свако дрво, поред свог основног биолошког  значења има и своју симболику.Та се симболика огледа, како у животу тако и у уметничким делима.
Аница Трнинић
 
 
 
    



Пројекат Наша Школа (nasaskola.rs) © Академија Филиповић
Нека права задржана. Администратори школа су одговорни за објављени садржај